• Dentysta Kraków, gabinet stomatologiczny.

• Masz pytania? Zadzwoń! 12 361 58 00

Leczenie kanałowe zęba

Leczenie kanałowe zęba pod mikroskopemLepiej leczyć zęba kanałowo czy go usunąć?Co po leczeniu kanałowym? - Trzeba wzmocnić osłabionego zębaUsuwanie złamanych narzędziRyzyko związane z leczeniem kanałowym zębaLeczenie endodontyczne zęba

Leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem

leczenie-kanałowe-zęba- pod-mikroskopem-kraków-gabinet-Implantis

Leczenie kanałowe zęba określane inaczej jako leczenie endodontyczne, wykonywane jest najczęściej z wyboru, gdy miazga zęba (nerw zęba) została objęta zapaleniem nieodwracalnym. Leczenie kanałowe jest wówczas jedynym ratunkiem dla zęba. Zastosowanie zaawansowanych metod leczenia i nowoczesnych znieczuleń powoduje, że leczenie kanałowe jest przeprowadzane bezboleśnie, efektywnie i komfortowo. Leczenie kanałowe zęba może wymagać wykonania badania CBCT obrazującego budowę korzeni zęba. Nasi dentyści specjalizujący się w leczeniu kanałowym rutynowo wykorzystują do tego celu najnowszej generacji trzy mikroskopy endodontyczne.

W większości przypadków leczenie kanałowe zęba zaczyna się i kończy na tej samej wizycie. Zdarzyć się może, że ząb jest trudny do leczenia i wówczas leczenie kanałowe może zająć 2 lub więcej spotkań.

Lepiej leczyć zęba kanałowo czy go usunąć?

Leczenie kanałowe zębów w Krakowie IMPLANTIS, leczenie endodontyczne zębaWielu pacjentów zadaje sobie pytanie czy lepiej zdecydować się na leczenie kanałowe, które wiąże się czasem nawet z dwugodzinnym zabiegiem czy też nie prościej będzie po prostu bolącego zęba usunąć. Doraźnie decydują się na stosowanie leków przeciwbólowych czy przeciwzapalnych, co nie rozwiąże problemu. W większości przypadków ból zęba powraca i pojawia się dylemat co dalej z zębem. Dawniej zęby które powodowały rozległy stan zapalny usuwano. Obecnie, kiedy w większości przypadków zęba można uratować poprzez leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem, pacjent definitywnie powinien się na to zdecydować, bo jest to opcja o wiele bezpieczniejsza i bardziej ekonomiczna niż wyrwanie zęba, a później uzupełnienie luki mostem, protezą czy implantem. Leczenie endodontyczne zęba zawsze się opłaca.

Co po leczeniu kanałowym? - Trzeba wzmocnić osłabionego zęba

Profesjonalnie przeprowadzone leczenie endodontyczne zęba pod mikroskopem przynosi ulgę znosząc ból oraz skutecznie eliminuje infekcje i ryzyko ich rozprzestrzenienia się.

Ząb, w którym wykonano leczenie kanałowe najczęściej wymaga dodatkowego wzmocnienia. Ochrona oraz wzmocnienie zęba  w pierwszej kolejności polega na wklejeniu do zęba odpowiednio dopasowanych wkładów z włókna szklanego. Czynność tą równie precyzyjnie jak leczenie kanałowe zęba, można wykonać w powiększeniu mikroskopu stomatologicznego podczas jednej wizyty. Ząb z wklejonymi wkładami jest wtedy przygotowany do pokrycia go koroną porcelanową, która jest najskuteczniejszym rozwiązaniem  chroniącym zęba. Dzięki założeniu na ząb korony porcelanowej przywraca się też utracony kształt,  kolor i funkcję zęba. Taki ząb może długo posłużyć pacjentowi  że leczenie kanałowe zęba zostało przeprowadzone w sposób bardzo dokładny, że pacjent przestrzega zasad higieny.  Ząb, na którym przeprowadzono skuteczne leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem, przy zachowaniu doskonałej higieny jamy ustnej oraz przy przestrzeganiu regularnych przeglądów stomatologicznych co każde 6 miesięcy może posłużyć pacjentowi przez wiele lat.

Usuwanie złamanych narzędzi

leczenie-kanałowe-pod-mikroskopem-kraków-gabinet-Implantis

Leczenie endodontyczne  często ratuje zęba.

Dzięki zastosowaniu mikroskopu stomatologicznego udaje się wyjąć z korzeni zębów złamane narzędzia kanałowe. Leczenie endodontyczne zęba połączone z usunięciem złamanego narzędzia kanałowego najczęściej umożliwia oczyszczenie kanału korzeniowego i jego wypełnienie.

Często, gdy wykonywane jest w IMPLANTIS wtórne leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem lekarz endodonta  znajduje złamane narzędzia, które można usunąć i uratować zęba. Czytaj dalej

Ryzyko związane z leczeniem kanałowym zęba

Leczenie kanałowe zęba – powikłania.

Jak każda procedura medyczna, tak leczenie kanałowe zęba też jest obarczone pewnym ryzykiem o czym każdy pacjent powinien być poinformowany. Przez ryzyko rozumie się tutaj możliwość wystąpienia niepowodzenia w leczeniu endodontycznym zęba ale także ryzyko uczucia przejściowego dyskomfortu po zakończonym leczeniu kanałowym. Czasem po zakończonym leczeniu kanałowym zęba może pojawić się przejściowo siniak.

Po zakończeniu leczenia kanałowego można odczuwać przez kilka dni pewien dyskomfort. Aby zmniejszyć  ten dyskomfort można poprosić stomatologa o wskazanie leków które uśmierzą ból. W niektórych, bardzo sporadycznie występujących przypadkach dentysta może przepisać receptę na antybiotyk aby przyśpieszyć ustępowanie pozostałości z infekcji.

Po leczeniu kanałowym zęba, należy starać się żuć drugą stroną do czasu całkowitej odbudowy zęba (wzmocnieniem go wkładami z włókna szklanego i zacementowaniem korony). Im dłużej się zwleka z zakończeniem całkowitej odbudowy zęba – czyli zabezpieczenia go koroną, tym większe jest ryzyko, że może on w wyniku odwodnienia i osłabienia zostać ponownie zainfekowany przez bakterie i w konsekwencji będzie konieczne przeprowadzenie ponownego leczenia kanałowego, a nawet ekstrakcja zęba.

Leczenie kanałowe zęba, tak jak każde inne leczenie, nie jest wolne od niewiadomych i powikłań. Istnieje możliwość, że w trakcie leczenia kanałowego zęba kawałek narzędzia może utknąć w kanale korzeniowym lub że korzeń zębowy zostanie złamany lub perforowany. Czasami leczenie kanałowe zęba nie jest możliwe ze względu na skomplikowaną anatomię korzenia. Zdarza się też szczególnie, gdy stomatolog stara się przeleczyć zęba kanałowo bez korzystania z mikroskopu i nie dostrzeże ukrytego albo dodatkowego kanału, który też powinien zostać przeleczony.

W przypadku, gdy leczenie kanałowe zęba jest nieskuteczne, stomatolog omawia z pacjentem alternatywne opcje, w tym powtórzenie leczenia lub ekstrakcję zainfekowanego zęba.

Leczenie endodontyczne zęba

Pomimo iż wśród lekarzy i pacjentów od dawna przyjęło się używać pojęcia leczenie kanałowe, to od pewnego czasu do opisu tego leczenia jest używane inne pojęcie. Leczenie dotyczące zabiegu wewnątrz kanałów zęba opisuje się, jako leczenie endodontyczne.

Nazwa leczenie kanałowe jest nazwą tradycyjną, która odnosi się do czynność leczenia zęba w jego kanałach. Ponieważ nazwa leczenie kanałowe odchodzi do lamusa, co raz częściej używa się pojęcia leczenie endodontyczne.

Podczas leczenia zębów stomatolog endodonta może mieć do czynienia z leczeniem kanałowym zęba jedno, dwu, trój kanałowego. Niektóre zęby posiadają nawet cztery, a nawet pięć kanałów korzeniowych. Nawet tak skomplikowana budowa zęba nie przekreśla szansy na to , że można wykonać poprawne leczenie kanałowe zęba.

Zostaw nam swój numer telefonu,
a my oddzwonimy do Ciebie!

Imię i nazwisko

Numer telefonu

Nasz zespół jest do Państwa dyspozycji