Usuwanie zębów / usuwanie ósemek Kraków - chirurgiczne usuwanie zębów mądrości

Usuwanie zębów mądrości – wskazania do usunięcia ósemek.

Usuwanie zębów mądrości (określanych również jako ósemki) to często wykonywana usługa. Kiedy pacjenci pytają o najlepszy moment na usuwanie ósemek, odpowiadamy, żeby zacząć działać jak najwcześniej. Zęby mądrości mogą powodować stany zapalne, a także liczne powikłania ujawniające się w kolejnych latach. Aby usunąć zęby mądrości, niezbędny jest zabieg chirurgiczny. Warto przeprowadzić go, zanim pojawi się próchnica. Dobrym okresem na usunięcie ósemek jest dwudziesty rok życia, jednak każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie.

ząb-mądrości

Wśród głównych czynników przyczyniających się do usuwania zębów mądrości warto wymienić:

• stan zapalny dziąsła otaczającego ząb mądrości, który powoduje obrzęk policzków, błony śluzowej, oraz utrudnia spożywanie posiłków;
  • próchnica wokół drugich trzonowców;
  • zapalenie kości występujące w obrębie zębów mądrości;
  • powstawanie torbieli, a także destrukcja struktur kostnych;
  • nieodpowiednie wyrzynanie się drugiego zęba trzonowego, czyli tzw. siódemki;
  • zbyt duży nacisk siódemki na zęby znajdujące się w pobliżu, co w rezultacie prowadzi do wad zgryzu i zaburzeń okluzyjnych;
  • podatność na złamania w obrębie układu kostnego żuchwy, a w szczególności kąta żuchwy;
  • do częstych przyczyn usuwania ósemek zalicza się nieprawidłowe rozmieszczenie zębów powodujące problemy z codzienną higieną jamy ustnej, co w konsekwencji zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia próchnicy, stanów zapalnych i innych nieprzyjemnych dolegliwości;
  • nieodpowiednie położenie lub kierunek rośnięcia ósemek prowadzący do zbytniego stłoczenia zębów;
  • występowanie przewlekłego bólu w okolicy tylnej części jamy ustnej (objawy spowodowane są przebijaniem się ósemki przez dziąsło);
  • usuwanie zębów mądrości bywa konieczne w sytuacji, gdy dochodzi do stanów zapalnych miazgi, a leczenie kanałowe nie może zostać przeprowadzone;
  • głęboka próchnica, której nie da się wyleczyć kanałowo, nie ma również szans na zastosowanie odbudowy protetycznej, np. w postaci korony lub mostka;
  • decyzję o usunięciu zębów mądrości podejmuje się też w przypadku planowanego wszczepu implantów.

Usuwanie zęba mądrości – jak przygotować się do zabiegu?

Usunięcie ósemek jest zabiegiem dość powszechnym, ale ze względu na możliwe powikłania i własny komfort, lepiej się do niego odpowiednio przygotować. Lekarze zalecają wcześniejsze wykonanie pantomogramu, czyli zdjęcia RTG zębów, żuchwy, kości szczęki, zatok i stawów skroniowo-żuchwowych. Przed każdą ingerencją chirurgiczną wskazane jest wykonanie szczepień ochronnych przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B. Szczepienie składa się z trzech dawek, a usuwanie zęba mądrości może odbyć się po podaniu drugiej dawki (po miesiącu od pierwszej). W przypadku kobiet, usunięcie ósemek nie powinno mieć miejsca na krótko przed miesiączką oraz w początkowej fazie cyklu. Istotną kwestią jest również przyjmowanie przez Pacjenta leków rozrzedzających krew. Jeśli dana osoba zażywa takie środki, powinna poinformować o tym stomatologa.

Usunięcie zęba mądrości – możliwe powikłania

Wyrywanie ósemek wiąże się z ryzykiem wystąpienia powikłań. Do najczęstszych dolegliwości należą: przedłużające się krwawienie, szczękościsk, czyli trudności z otworzeniem jamy ustnej, opuchlizna obrzęk policzka, zaburzenia czucia wargi i języka, porażenie nerwu zębodołowego, zapalenie zębodołu. Zdecydowanie rzadziej występuje krwiak i tzw. suchy zębodół. Powikłania powinny ustąpić maksymalnie w przeciągu trzech dni. Jeśli tak się nie stanie, należy udać się do lekarza, który przeprowadzał zabieg.

Wycinanie ósemek – o czym jeszcze warto pamiętać?

• Największe dolegliwości po zabiegu występują w 2. lub 3. dobie od dnia usunięcia zęba, dlatego warto jest mieć to na uwadze przy planowaniu konkretnego dnia operacji.
  • Usunięcie zęba mądrości u Pacjentów z cukrzycą i skłonnością do obfitych krwawień powinno odbywać się w godzinach porannych.
  • Przed zabiegiem takim jak wycinanie ósemek nie należy palić papierosów i pić alkoholu, który skutecznie obniża skuteczność podanego znieczulenia.
  • Wyrywanie zęba mądrości jest operacją, po której przez kilka godzin nie można nic jeść. Przed zabiegiem warto więc spożyć wartościowy posiłek.

Usuwanie ósemek (zębów mądrości)

Zabieg usunięcia ósemek jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym, w celu ograniczenia bólu. Zabiegi usunięcia zębów mądrości w Implantis są przeprowadzane całkowicie bezboleśnie. Cały zabieg jest minimalnie inwazyjny dla pacjenta.

Po chirurgicznym usunięciu rana jest zaszywana (szwy są usuwane najczęściej po siedmiu dniach). Pacjent powinien postępować zgodnie z zaleceniami lekarza, odnośnie spożywanej żywności i zakazu stosowania używek, w pierwszych dniach po przeprowadzonym zabiegu.

Pacjenci centrum stomatologicznego IMPLANTIS po zabiegu usunięcia zęba dostają szczegółowe informacje dotyczące postępowania po zabiegu.

Decyzja o poddaniu się zabiegowi usunięcia ósemki należy wyłącznie do pacjenta. Nasi specjaliści udzielą konsultacji i odpowiedzą na wszelkie pytania jakie pojawią się ze strony pacjenta oraz wyjaśnią ewentualne wątpliwości.

Zatrzymany ząb mądrości żuchwy:

pionowo zatrzymany ząb mądrości

W Implantis przeprowadzamy usuwanie zębów mądrości (ekstrakcje ósemek) zatrzymanych w różnym położeniu.

Zatrzymane zęby mądrości mogą być w rozmaity sposób zlokalizowane w żuchwie. W gabinecie Implantis sprawnie i bezboleśnie  usuwamy ósemki zatrzymane w różnych pozycjach.
  • Przeprowadzamy chirurgiczne – trzecich trzonowców zatrzymanych i nachylonych doprzednio

ząb mądrości-zatrzymany-nachylony-doprzednio

• Przeprowadzamy chirurgiczne usuwanie zębów mądrości / ósemek – trzecich trzonowców zatrzymanych i ułożonych poziomo

ząb mądrości-zatrzymany ułożony poziomo

• przeprowadzamy chirurgiczne usuwanie zębów mądrości / ósemek – trzecich trzonowców zatrzymanych i ustawionych pionowo

zęby mądrości zatrzymane pionowo

• Przeprowadzamy chirurgiczne usuwanie zębów mądrości / ósemek – trzecich trzonowców zatrzymanych i nachylonych dystalnie

ząb mądrości-zatrzymany-nachylony-dystalnie

• Przeprowadzamy chirurgiczne usuwanie zębów mądrości / ósemek – trzecich trzonowców zatrzymanych i nachylonych dopoliczkowo lub dojęzykowo

zęby mądrości zatrzymane dojęzykowo dopoliczkowo

Garmectomia

Garmectomia – to usunięcie zęba w postaci zawiązka.

Tego typu usunięcie zęba przeprowadza się w okresie wczesnego stadium jego mineralizacji.
Wykonywane jest wtedy, gdy można przewidzieć brak wystarczającej przestrzeni dla pełnego wyrżnięcia trzeciego zęba trzonowego w żuchwie.

Zęby mądrości szczęki

Chirurgiczne zębów mądrości szczęki w porównaniu z zabiegami usuwania ósemek /  zębów mądrości w żuchwie, nie są tak bardzo skomplikowanymi zabiegami.

Ząb mądrości - topografia

Usuwanie ósemek – co warto wiedzieć?

Tak zwane zęby mądrości mogą przysporzyć wiele bolesnych problemów w dorosłym życiu. Z tego względu zalecane jest ich prewencyjne usunięcie – im wcześniej, tym lepiej. Ósemki są spadkiem po przodkach, dziś zupełnie nieprzydatnym, dlatego ich ekstrakcja nie wiąże się z żadnym niebezpieczeństwem lub chociażby zmniejszeniem komfortu przy rozdrabnianiu pokarmów.
Czasami mogą wystąpić przeciwwskazania do usunięcia ósemek. Przed podjęciem decyzji warto więc udać się na konsultacje do chirurga stomatologicznego, który dokładnie zbada sytuację i poinformuje o dostępnych możliwościach. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, można poddać się całkowicie bezbolesnemu zabiegowi.
Warto również zwrócić uwagę na to, że usuwanie ósemek może rozwiązać problemy także z cerą. Jest to związane z położeniem tych zębów. Stan zapalny bardzo często powoduje zmiany skórne na twarzy. To kolejny dobry powód do ekstrakcji szczątkowego narządu.

O czym pamiętać po usunięciu ósemek?

Sam zabieg jest prosty i nie sprawia bólu, trzeba jednak zastosować się do późniejszych zaleceń stomatologa. Przeprowadzone przez naszych specjalistów usunięcie ósemki w Krakowie wiąże się z otrzymaniem ścisłych informacji o dalszym postępowaniu. Dostosowanie się do nich pozwoli uniknąć powikłań.
Założenie szwów po zabiegu ma na celu zamknięcie zębodołu. Trwa to mniej więcej tydzień. W tym czasie powinno się stosować zimne kompresy wewnętrzne oraz zewnętrzne. Ponadto bardzo istotne jest zachowanie doskonałej higieny jamy ustnej. Przynajmniej na czas gojenia warto odstawić niektóre produkty spożywcze, takie jak kawę, herbatę i alkohol. Zażywanie tytoniu jest również niewskazane, dlatego palacze powinni bezwzględnie porzucić nałóg.
Jeśli chodzi o usuwanie ósemek Kraków jest miejscem, w którym możemy przeprowadzić ten zabieg w pełni profesjonalnie przez wykwalifikowanych chirurgów stomatologów. Zapraszamy do odwiedzenia naszego centrum dentystycznego przy al. Daszyńskiego 12/U5 w Krakowie. W przypadku pytań o usługę zachęcamy do kontaktu – rozwiejemy wszelkie obawy.

Zostaw swój numer telefonu, a my się z Tobą skontaktujemy!

Specjalizujemy się w kompleksowym, często kilkuetapowym leczeniu stomatologicznym dedykowanym dla pacjentów którzy nie dysponują długim czasem, który mogą poświęcić na wizyty stomatologiczne lub mieszkają poza granicami kraju.

Podczas pierwszej wizyty wykonujemy pełną diagnostykę, badanie stomatologiczne oraz przygotowujemy szczegółowy plan leczenia stomatologicznego.

Skontaktuj się z nami aby umówić się na wizytę konsultacyjną!

Usuwanie ósemek Kraków – gabinet stomatologiczny Implantis.