Usuwanie zębów / usuwanie ósemek Kraków - chirurgiczne usuwanie zębów mądrości

Zostaw swój numer telefonu, a my się z Tobą skontaktujemy!

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Usuwanie zębów - usuwanie ósemek

Usuwanie zębów mądrości – wskazania do usunięcia ósemek.

Usuwanie zębów mądrości (określanych również jako ósemki) to często wykonywana usługa. Kiedy pacjenci pytają o najlepszy moment na usuwanie ósemek, odpowiadamy, żeby zacząć działać jak najwcześniej. Zęby mądrości mogą powodować stany zapalne, a także liczne powikłania ujawniające się w kolejnych latach. Aby usunąć zęby mądrości, niezbędny jest zabieg chirurgiczny. Warto przeprowadzić go, zanim pojawi się próchnica. Dobrym okresem na usunięcie ósemek jest dwudziesty rok życia, jednak każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie.

ząb-mądrości

Wskazania do usuwania zębów mądrości:

Usuwanie zębów pod narkozą

Znieczulenie ogólne potocznie zwane narkozą, stosowane jest między innymi wówczas , gdy chcemy, by pacjent nie odczuwał bólu przez dłuższy czas i jednocześnie był nieprzytomny. Przeprowadzane jest ono w specjalnych warunkach z udziałem anestezjologa.
Gabinet w którym jest przeprowadzane znieczulenie ogólne musi spełniać odpowiednie normy i powinien być do tego typu zabiegów  przygotowany. Znieczulenie ogólne to czasowe oraz odwracalne całkowite zniesienie świadomości, bólu  i odruchów obronnych osoby poddanej znieczuleniu. Podczas takiego znieczulenia następuje okresowe zahamowanie czynności ośrodkowego układu nerwowego i jednoczesne utrzymanie funkcji ośrodków podtrzymujących życie. Znieczulenie ogólne stosowane jest nie tylko podczas zabiegu usuwania zębów, ale przede wszystkim podczas leczenia chirurgicznego. W gabinecie Implantis nie przeprowadzamy zabiegów w znieczuleniu ogólnym . Przeprowadzamy zabiegi tylko w tzw. sedacji doustnej.

Chirurgiczne usuwanie ósemek

Dentysta na podstawie badania wewnątrzusznego i na podstawie oceny badań dodatkowych tj. CT lub OPG rozstrzyga, czy rekomendowana jest ekstrakcja zęba mądrości i jaki będzie jej stopień trudności. Stomatolog ocenia, czy ekstrakcja będzie prosta, czy też trudna. Każda ekstrakcja jest zabiegiem chirurgicznym. Może jednak być bardziej lub mniej skomplikowana. Zwykle o stopniu trudności ekstrakcji decyduje położenie ósemki w łuku zębowym, bliskość do ważnych struktur anatomicznych oraz jej stan. Najczęstszym powodem usuwania ósemek jest jej ucisk na ząb sąsiedni powodujące stłoczenie zębów. Czasami powodem usuwania ósemek są ból albo też  zaawansowane zmiany próchnicowe. Zęby mądrości mogą być również nieużyteczne funkcjonalnie oraz stanowić źródło powikłań. Ósemki zatrzymane częściowo lub całkowicie mogą powodować ból i przyczyniać się do rozwoju stanów zapalnych i torbieli. Z tego powodu od decyzji pacjenta i stomatologa zależy, kiedy i czy zostanie usunięta problematyczna ósemka.

Usuwanie zęba mądrości - jak przygotować się do zabiegu?

Usunięcie ósemek jest zabiegiem dość powszechnym, ale ze względu na możliwe powikłania i własny komfort, lepiej się do niego odpowiednio przygotować. Lekarze zalecają wcześniejsze wykonanie pantomogramu, czyli zdjęcia RTG zębów, żuchwy, kości szczęki, zatok i stawów skroniowo-żuchwowych. W przypadku kobiet, usunięcie ósemek nie powinno mieć miejsca na krótko przed miesiączką oraz w początkowej fazie cyklu. Istotną kwestią jest również przyjmowanie przez Pacjenta leków rozrzedzających krew. Jeśli dana osoba zażywa takie środki, powinna poinformować o tym stomatologa. Opcjonalnie przed ingerencją chirurgiczną można wykonać szczepienie ochronne przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B. Szczepienie składa się z trzech dawek, a usuwanie zęba mądrości może odbyć się po podaniu drugiej dawki (po miesiącu od pierwszej).

Usunięcie zęba mądrości – możliwe powikłania

Wyrywanie ósemek wiąże się z ryzykiem wystąpienia powikłań. Do najczęstszych dolegliwości należą: przedłużające się krwawienie, szczękościsk, czyli trudności z otworzeniem jamy ustnej, opuchlizna obrzęk policzka, zaburzenia czucia wargi i języka, porażenie nerwu zębodołowego, zapalenie zębodołu. Zdecydowanie rzadziej występuje krwiak i tzw. suchy zębodół. Powikłania powinny ustąpić maksymalnie w przeciągu trzech dni. Jeśli tak się nie stanie, należy udać się do lekarza, który przeprowadzał zabieg.

Usuwanie ósemek (zębów mądrości)

Zabieg usunięcia ósemek jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym, w celu ograniczenia bólu. Zabiegi usunięcia zębów mądrości w Implantis są przeprowadzane całkowicie bezboleśnie. Cały zabieg jest minimalnie inwazyjny dla pacjenta.

Po chirurgicznym usunięciu rana jest zaszywana (szwy są usuwane najczęściej po siedmiu dniach). Pacjent powinien postępować zgodnie z zaleceniami lekarza, odnośnie spożywanej żywności i zakazu stosowania używek, w pierwszych dniach po przeprowadzonym zabiegu.

Pacjenci centrum stomatologicznego IMPLANTIS po zabiegu usunięcia zęba dostają szczegółowe informacje dotyczące postępowania po zabiegu.

Decyzja o poddaniu się zabiegowi usunięcia ósemki należy wyłącznie do pacjenta. Nasi specjaliści udzielą konsultacji i odpowiedzą na wszelkie pytania jakie pojawią się ze strony pacjenta oraz wyjaśnią ewentualne wątpliwości.

Zatrzymany ząb mądrości żuchwy:

W Implantis przeprowadzamy usuwanie zębów mądrości (ekstrakcje ósemek) zatrzymanych w różnym położeniu.

Zatrzymane zęby mądrości mogą być w rozmaity sposób zlokalizowane w żuchwie. W gabinecie Implantis sprawnie i bezboleśnie usuwamy ósemki zatrzymane w różnych pozycjach.

Garmectomia

Garmectomia – to usunięcie zęba w postaci zawiązka.

Tego typu usunięcie zęba przeprowadza się w okresie wczesnego stadium jego mineralizacji.
Wykonywane jest wtedy, gdy można przewidzieć brak wystarczającej przestrzeni dla pełnego wyrżnięcia trzeciego zęba trzonowego w żuchwie.

Zęby mądrości szczęki

Chirurgiczne zębów mądrości szczęki w porównaniu z zabiegami usuwania ósemek / zębów mądrości w żuchwie, nie są tak bardzo skomplikowanymi zabiegami.

Ząb mądrości - topografia

Wycinanie ósemek – o czym jeszcze warto pamiętać?

Największe dolegliwości po zabiegu występują w 2. lub 3. dobie od dnia usunięcia zęba, dlatego warto jest mieć to na uwadze przy planowaniu konkretnego dnia operacji.
Usunięcie zęba mądrości u Pacjentów z cukrzycą i skłonnością do obfitych krwawień powinno odbywać się w godzinach porannych.
Przed zabiegiem takim jak wycinanie ósemek nie należy palić papierosów i pić alkoholu, który skutecznie obniża skuteczność podanego znieczulenia.
Wyrywanie zęba mądrości jest operacją, po której przez kilka godzin nie można nic jeść. Przed zabiegiem warto więc spożyć wartościowy posiłek.

Usuwanie ósemek – co warto wiedzieć?

Tak zwane zęby mądrości mogą przysporzyć wiele bolesnych problemów w dorosłym życiu. Z tego względu zalecane jest ich prewencyjne usunięcie – im wcześniej, tym lepiej. Ósemki są spadkiem po przodkach, dziś zupełnie nieprzydatnym, dlatego ich ekstrakcja nie wiąże się z żadnym niebezpieczeństwem lub chociażby zmniejszeniem komfortu przy rozdrabnianiu pokarmów.
Czasami mogą wystąpić przeciwwskazania do usunięcia ósemek. Przed podjęciem decyzji warto więc udać się na konsultacje do chirurga stomatologicznego, który dokładnie zbada sytuację i poinformuje o dostępnych możliwościach. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, można poddać się całkowicie bezbolesnemu zabiegowi.
Warto również zwrócić uwagę na to, że usuwanie ósemek może rozwiązać problemy także z cerą. Jest to związane z położeniem tych zębów. Stan zapalny bardzo często powoduje zmiany skórne na twarzy. To kolejny dobry powód do ekstrakcji szczątkowego narządu.

O czym pamiętać po usunięciu ósemek?

Sam zabieg jest prosty i nie sprawia bólu, trzeba jednak zastosować się do późniejszych zaleceń stomatologa. Przeprowadzone przez naszych specjalistów usunięcie ósemki w Krakowie wiąże się z otrzymaniem ścisłych informacji o dalszym postępowaniu. Dostosowanie się do nich pozwoli uniknąć powikłań.
Założenie szwów po zabiegu ma na celu zamknięcie zębodołu. Trwa to mniej więcej tydzień. W tym czasie powinno się stosować zimne kompresy wewnętrzne oraz zewnętrzne. Ponadto bardzo istotne jest zachowanie doskonałej higieny jamy ustnej. Przynajmniej na czas gojenia warto odstawić niektóre produkty spożywcze, takie jak kawę, herbatę i alkohol. Zażywanie tytoniu jest również niewskazane, dlatego palacze powinni bezwzględnie porzucić nałóg.
Jeśli chodzi o usuwanie ósemek Kraków jest miejscem, w którym możemy przeprowadzić ten zabieg w pełni profesjonalnie przez wykwalifikowanych chirurgów stomatologów. Zapraszamy do odwiedzenia naszego centrum dentystycznego przy al. Daszyńskiego 12/U5 w Krakowie. W przypadku pytań o usługę zachęcamy do kontaktu – rozwiejemy wszelkie obawy.

Jak wygląda chirurgiczne usuwanie ósemek?

Chirurgiczna ekstrakcja zęba jest potrzebna wtedy, gdy ząb nie znajduje się powyżej lini dziąseł i wymaga nacięcia dziąsła. Zabieg ten jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym przez chirurga stomatologicznego.

Jak się przygotować do usuwania ósemek?

Ekstrakcja zęba jest zabiegiem przeprowadzanym w znieczuleniu miejscowym. Do tego zabiegu nie trzeba się w żaden sposób przygotowywać. Warto jednak przed zabiegiem spożyć posiłek – Przez pierwsze 2 godziny po ekstrakcji lub  do momentu, aż przestanie działać znieczulenie, nie można jeść ani pić.

Ile trwa usuwanie ósemek?

Ekstrakcja zęba mądrości jest stosunkowo szybkim zabiegiem. Jeżeli ząb wystaje ponad linię dziąsła, to proces ten trwa zalediwe kila minut. W pzypadku chirurgicznych ekstrakcji, zabieg może potrwać ok. 30 minut.

Zalecenia po wyrwaniu zęba (po usunięciu zęba)

Picie alkoholu po wyrwaniu zęba

Picie alkoholu po usunięciu zęba jest niewskazane (przez kolejne 5 – 7 dni). Może ono powodować zwiększone krwawienie i gorsze gojenie.

Po wykonaniu zabiegu ekstrakcji zęba, bardzo często lekarz, który wykonuje zabieg przepisuje bądź też zaleca zażycie środków, które mają służyć uśmierzeniu bólu. Łączenie takich leków z alkoholem może prowadzić do dużych powikłań – nawet takich wykraczających poza jamę ustną. Spożywając napoje wysokoprocentowe można doprowadzić do upadków lub obrażeń, a nawet znacząco uszkodzić wątrobę. Alkohol oprócz szkodliwego wpływu na cały organizm dodatkowo oddziałuje negatywnie na śluzówkę jamy ustnej oraz na zęby. Istotnym czynnikiem jest również fakt, iż po zabiegu usunięcia zęba problematycznym staje się zatamowanie krwawienia. Aby ułatwić organizmowi zamknięcie naczyń powinieneś unikać spożywania alkoholu, którego właściwościami jest rozszerzenie naczyń krwionośnych oraz obniżone krzepnięcie krwi. Kurczenie naczyń krwionośnych oraz zaburzenie przepływu krwioobiegu powoduje również spożywanie nikotyny. Palenie papierosów powoduje także tzw. suchy zębodół.  W przypadku tej dolegliwości pacjent będzie zmagał się z dużym dyskomfortem. Dlatego właśnie po ekstrakcji zęba zaleca się nie palenie papierosów. Zaburzają one proces gojenia upośledzając krążenie krwi w zębodole.

Praca fizyczna po wyrwaniu zęba

Ciężka praca fizyczna nie jest wskazana po usunięciu zęba. Wydaje się , że można do takiej pracy przystąpić po kilku dniach od ekstrakcji (5-7 dni).

Po zabiegu usunięcia zęba należy unikać wysiłku fizycznego. Lekarze którzy przeprowadzają zabieg zalecają prowadzenie spokojnego trybu życia po ekstrakcji. Wynika to z tego, że przy wzmożonej aktywności fizycznej możemy doprowadzić do otwarcia się jeszcze niezagojonej rany. Dlatego odradzamy również dźwiganie ciężkich przedmiotów. Należy dać organizmowi czas na regenerację. Wzmożona aktywność naszego organizmu prowadzi do wyższego ciśnienia, co zatem prowadzi do zaburzeń krwiobiegu.

W gabinecie Implantis zabiegi zakresu chirurgi stomat0logicznej przeprowadzają między innymi lek.stom.Tomasz Marecik , lek.stom.Patryk Stępień.

Zadzwoń do nas
Przewiń do góry