Implanty zębów

Implanty zębów Kraków

Implanty zębów to sztuczne, tytanowe korzenie zębów, które są umieszczone w szczęce tak, aby stanowić filary dla zębów zastępczych (koron porcelanowych), czy też mostu lub protezy.
w jamie ustnej

Implanty stomatologiczne mogą być rozwiązaniem dla osób, które utraciły ząb lub zęby z powodu choroby przyzębia, uszkodzenia mechanicznego, lub z innych przyczyn.

Nasi pacjenci, którzy mają implanty twierdzą, że one mają taki sam wygląd, funkcjonalność i dają takie samo odczucie jak własne, stałe zęby.  Nowością są implanty wykonane z Roxolidu lub cyrkonu, które oferuje szwajcarska firma Straumann. W przypadku, gdy stosujemy implanty Straumann SLActive, odbudowę zęba  ( porcelanową koronę) możemy osadzić na implant już po 9 tygodniach od jego wszczepienia w kość.

Promocja
Implant zęba DIO już 1690 zł !

Zalety zastosowania w leczeniu dentystycznym.

Implanty zębów to obecnie najlepsze „zamienniki” chorych, stałych zębów ponieważ, sKosztuje implantą wytrzymałe, stabilne i wyglądają oraz działają jak naturalne zęby.

Długoterminowe rozwiązanie.

Tradycyjne, wykonane z należytą starannością mosty mogą wytrzymać 10 i więcej lat, ale w pewnym momencie mogą wymagać wymiany . Natomiast właściwie wprowadzone oraz później utrzymywane w higienie, implanty zębów mogą trwać całe życie.

Poprawa komfortu życia.

Zęby odrestaurowane na implantach wyglądają tak samo jak prawdziwe i nie ma możliwości aby tak jak na przykład w przypadku protez ruchomych mogłyby one poluzować się lub po prosty wypaść podczas rozmowy, śmiechu lub jedzenia. Nie wymagają stosowania klejów do protez i dba się o nie tak jak o naturalne zęby.

Pozytywny wpływ na stan zdrowia oraz urody.

W przypadku utraty jednego lub kilku zębów pogarsza się jakość zgryzu oraz stopniowo może to prowadzić do zaniku masy kostnej szczęki. W konsekwencji zmienia się kształt i pogarsza wytrzymałość szczęki a w konsekwencji też twarzy. Implanty  zębów zapobiegają temu procesowy a wręcz pomagają w stymulacji wzrostu kości.

Swoboda w jedzeniu i mówieniu.

Protezy ruchome mogą utrudniać wypowiadanie wielu słów a co gorsza nie pozwalają na dokładne gryzienie potraw, co niekorzystnie wpływa na trawienie. W przypadku implantów, które się zachowują zupełnie jak naturalne zęby można zapomnieć o tego rodzaju problemach.

Ochrona istniejących naturalnych zębów.

W przypadku braku jednego lub kilku zębów, zęby istniejące, tracą wsparcie od sąsiadujących zębów i przesuwają się na ich miejsce przez co dochodzi do nieprawidłowości w zgryzie, a w konsekwencji nawet do utraty kolejnych zębów. Uzupełnienie braków za pomocą implantów zębowych powoduje, że ten problem nas nie dotyczy, bo wszystkie zęby, czy też naturalne czy sztuczne są na swoim miejscu.

Kiedy można je wprowadzać implanty zębów, a kiedy nie ?

Przeciwwskazania do implantacji.

łącznik cyrkonowyKażdorazowo proponujemy naszym Pacjentom rozmowę, a w przypadku braku kwalifikacji do zabiegu wszczepienia implantu, zaproponujemy alternatywne rozwiązania

W przypadku implantacji potrzebny jest wywiad i szczegółowe badanie przeprowadzone przez dentystę. Niektórzy Pacjenci nie zostają zakwalifikowani do implantacji ze względu na stan zdrowia.

Bezwzględnie nie wszczepia się implantów w następujących przypadkach:
  • Choroby serca, niedawno przebyty zawał, ciężka niewydolność serca
  • Niektóre choroby kości,
  • Leczenie onkologiczne
  • Leczenie immunologiczne,
  • W oczekiwaniu na organ do przeszczepu
  • Niektóre choroby psychiczne
  • Dzieci w wieku poniżej 18 lat ( kość nie jest jeszcze wystarczająco dobrze rozwinięta )

Względne przeciwwskazania do implantacji – tj. gdy możliwość wszczepiania implantów będzie każdorazowo indywidualnie oceniana przez dentystę:

• Cukrzyca
  • Choroby tarczycy
  • Dławica piersiowa
  • Znaczne spożycie tytoniu
  • Niektóre choroby psychiczne
  • Radioterapia szyi lub twarzy
  • Uzależnienie od narkotyków i alkoholu
  • Ciąża

Ostatnią grupą są przeciwwskazania względne, które można wyleczyć i ostatecznie podjąć zabieg implantacji takie jak:
  • Niewystarczająca ilość kości
  • Niektóre choroby błon śluzowych jamy ustnej
  • Choroby przyzębia
  • Mocne zaciskanie zębów
  • Zakażenia w sąsiednich zębach ( kieszenie, torbiele)
  • Zła higiena jamy ustnej i zębów

Oczywiście lista ta nie jest kompletna. Wszystko zależy od pacjenta, bowiem każdy jest traktowany indywidualnie. Każdy jest badany przez stomatologa który poprzez wywiad , badanie i na podstawie CT oceni czy pacjent kwalifikuje się by mieć wprowadzone implanty zębów .

Zalecenia po zabiegu implantacji.

Instrukcje po implantacji

Skąd się wzięły implanty zębów?

Szwedzki lekarz ortopeda Per Ingvar Branemark wprowadził do kości udowej królika tytanowy cylinder. Po pewnym czasie, gdy chciał usunąć ten cylinder, nie był w stanie tego uczynić. Kość obrosła cylinder tworząc z nim trwałe połączenie. Doszło do fuzji implant – kość.

To właśnie połączenie implant – kość dało początek rozwojowi dużej dziedzinie stomatologii implantologii i właśnie w ten sposób mocuje się dziś implanty.

Implanty zębów mogą mieć różną powierzchnię np. RBM (resorbable blast media) , SA , SLA ( Straumann). Często właśnie od tej powierzchni  zależy czas po jakim można poddać obciążeniu wszczepione implanty.

Obecnie za najlepszą uważa się powierzchnię SLA obecną na implantach firmy Straumann.

Promocja
Implant zęba DIO już 1690 zł !

Umów się na wizytę. Zostaw nam numer telefonu,a my oddzwonimy do Ciebie!

dentysta - stomatolog- New-York-dentysta

curriculum implantologii, dentysta - stomatolog

dentysta - stomatolog

wszczepienie implantu