Leczenie zachowawcze - walka z próchnicą

Leczenie zachowawcze polega głównie na usuwaniu próchnicy, która jest najpowszechniejszą chorobą na całym świecie. Dotyka ona zarówno małe dzieci jak i osoby dojrzałe.

Bardzo ważne jest aby jak najszybciej zdiagnozować próchnicę, by przeprowadzić sprawne i mało inwazyjne leczenie bez konieczności przeprowadzenia leczenia kanałowego, czy w ostateczności wyrwania zęba. Nieleczona próchnica powoduje szereg dolegliwości i powikłań począwszy od plamek na zębach charakterystycznego zapachu z ust, bólu zęba, który może promieniować do ucha, nadwrażliwość zęba na zimno i ciepło, zainfekowania korzenia zęba i finalnie jego obumarcie. Każdy z powyższych objawów jest bezwzględnym wskazaniem do udania się do dobrego dentysty w celu wykonania przeglądu stanu uzębienia oraz wskazania możliwości leczenia.

UWAGA: W Implantis stosujemy wykrywacze próchnicy w celu perfekcyjnego oczyszczenia ubytku.

Bezinwazyjne metody leczenia próchnicy

Jeżeli uda się Państwu w porę zorientować się, że ząb został zaatakowany przez próchnicę, a dentysta stwierdzi, że dotyczy ona tylko szkliwa, to z pewnością zaproponuje Państwu jedną z bezinwazyjnych metod jej leczenia (takich jak lakiery czy żele zawierające fluor), które w dodatku zapobiegną w nawet odwrócą procesy demineralizacji szkliwa.

Wypełnienia kompozytowe

Niestety próchnica nie atakuje tylko szkliwa, ale jest o wiele bardziej inwazyjne i może zaatakować też zębinę. W takim przypadku dentysta usuwa ją, i brakującą część zęba uzupełnia wypełnieniem kompozytowym. Tego rodzaju wypełnienia przygotowuje się na miejscu w gabinecie po dobraniu zgodnie z wzornikiem kolorów odpowiedniego odcienia, idealnie pasującego do reszty zębów. Wypełnienia kompozytowe trzeba co kilka lat wymieniać, ponieważ ulegają procesowi ścierania. Robi się to co kilka lub kilkanaście lat, w zależności od takiej potrzeby. Alternatywą do takiego wypełnienia są wypełnienia protetyczne typu ceramicznych Onlay i Inlay, które cechują się o wiele dłuższą wytrzymałością.

Zostaw swój numer telefonu, a my się z Tobą skontaktujemy!

Specjalizujemy się w kompleksowym, często kilkuetapowym leczeniu stomatologicznym dedykowanym dla pacjentów którzy nie dysponują długim czasem, który mogą poświęcić na wizyty stomatologiczne lub mieszkają poza granicami kraju.

Podczas pierwszej wizyty wykonujemy pełną diagnostykę, badanie stomatologiczne oraz przygotowujemy szczegółowy plan leczenia stomatologicznego.

Skontaktuj się z nami aby umówić się na wizytę konsultacyjną!