Leczenie zachowawcze

Leczenie zachowawcze - walka z próchnicąBezinwazyjne metody leczenia próchnicyWypełnienia kompozytowe

Leczenie zachowawcze - walka z próchnicą

Leczenie zachowawcze polega głównie na usuwaniu próchnicy, która jest najpowszechniejszą chorobą na całym świecie. Dotyka ona zarówno małe dzieci jak i osoby dojrzałe. Bardzo ważne jest aby jak najszybciej zdiagnozować próchnicę, by przeprowadzić sprawne i mało inwazyjne leczenie bez konieczności przeprowadzenia leczenia kanałowego, czy w ostateczności wyrwania zęba. Nieleczona próchnica powoduje szereg dolegliwości i powikłań począwszy od plamek na zębach charakterystycznego zapachu z ust, bólu zęba, który może promieniować do ucha, nadwrażliwość zęba na zimno i ciepło, zainfekowania korzenia zęba i finalnie jego obumarcie. Każdy z powyższych objawów jest bezwzględnym wskazaniem do udania się do dobrego dentysty w celu wykonania przeglądu stanu uzębienia oraz wskazania możliwości leczenia.

UWAGA: W Implantis stosujemy wykrywacze próchnicy w celu perfekcyjnego oczyszczenia ubytku.

Bezinwazyjne metody leczenia próchnicy

Jeżeli uda się Państwu w porę zorientować się, że ząb został zaatakowany przez próchnicę, a dentysta stwierdzi, że dotyczy ona tylko szkliwa, to z pewnością zaproponuje Państwu jedną z bezinwazyjnych metod jej leczenia (takich jak lakiery czy żele zawierające fluor), które w dodatku zapobiegną w nawet odwrócą procesy demineralizacji szkliwa.

Wypełnienia kompozytowe

Niestety próchnica nie atakuje tylko szkliwa, ale jest o wiele bardziej inwazyjne i może zaatakować też zębinę. W takim przypadku dentysta usuwa ją, i brakującą część zęba uzupełnia wypełnieniem kompozytowym. Tego rodzaju wypełnienia przygotowuje się na miejscu w gabinecie po dobraniu zgodnie z wzornikiem kolorów odpowiedniego odcienia, idealnie pasującego do reszty zębów. Wypełnienia kompozytowe trzeba co kilka lat wymieniać, ponieważ ulegają procesowi ścierania. Robi się to co kilka lub kilkanaście lat, w zależności od takiej potrzeby. Alternatywą do takiego wypełnienia są wypełnienia protetyczne typu ceramicznych Onlay i Inlay, które cechują się o wiele dłuższą wytrzymałością.

Leczenie zachowawcze

Umów się na wizytę. Zostaw nam numer telefonu,a my oddzwonimy do Ciebie!

Profilaktyka

Jak zapobiegać próchnicy?

Po każdym posiłku prawidłowo nitkować i szczotkować zęby
Regularnie płukać usta specjalnymi do tego przeznaczonymi płukankami ? najlepiej z fluorem