Periodontologia Kraków

Zostaw swój numer telefonu, a my się z Tobą skontaktujemy!

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

W IMPLANTIS Dental Clinic zapewniamy naszym Pacjentom pełen zakres usług z dziedziny periodontologii, począwszy od pełnej diagnostyki poprzez leczenie chorób dziąseł i chirurgię kosmetyczną przyzębia, przeszczepy dziąseł czy wydłużanie wydłużanie kliniczne koron.

Lekarz specjalista periodontolog w Krakowie

Periodontologia
Pacjenci, którzy cierpią na dolegliwości związane z dziąsłami, takie jak krwawienie z dziąseł, odsłaniające się szyjki zębów, nadwrażliwość zębów na zimno i ciepło, nieprzyjemny zapach z ust, uczucie ruszania się zęba, zaczerwienione, wrażliwe dziąsła zgłaszają się na konsultację do lekarza periodontologa, który diagnozuje problem, stara się odnaleźć jego przyczynę oraz wdraża odpowiednie leczenie. Jeżeli pacjent zignoruje te objawy, problemy zdrowotne związane z przyzębiem mogą się pogłębić.

Scalling i Root Planning

W IMPLANTIS wykonujemy profesjonalne zabiegi usuwania kamienia nazębnego, który często osadza się również w kieszonkach dziąsłowych. Kamień nazębny powstaje w wyniku nieskutecznego usuwania nalotu z zębów, który się nawarstwia i staje się niemożliwy do usunięcia szczoteczką.
Zabiegi skalingu oraz root planningu należą do podstawowych, które się wykonuje z zakresu leczenia i profilaktyki chorób przyzębia. Mają one na celu usunięcie kamienia z powierzchni korony oraz korzenia zęba a tym samym wyeliminowanie stanu zapalnego oraz infekcji. Czyste powierzchnie lekarz dentysta poleruje całą powierzchnię specjalną gumką i pastą, tak aby ząb był gładki, przez co bardziej zabezpieczony przed bakteriami. Często podczas zabiegów scallingu poddziąsłowego czy root planningu stosuje się znieczulenie miejscowe. W przypadku, gdy osady z kamienia wchodzą bardzo głęboko pod dziąsło lekarz periodontolog musi odsłonić płat dziąsłowy aby mieć bezpośredni dostęp do korzenia, który będzie oczyszczał.

Leczenie paradontozy w IMPLANTIS

Paradontoza (lac. Periontitis)a, czyli zapalenie przyzębia jest spowodowana nadmiernym gromadzeniem się płytki nazębnej i kamienia nazębnego, które to penetrują w głąb kieszonek dziąsłowych. Stan taki powoduje niedostateczna higiena przyzębia. Pewną rolę w rozwoju choroby mogą odgrywać też czynniki genetyczne a czasami zmiany hormonalne.
Objawy paradontozy, to krwawienie i bolesność dziąseł, nieprzyjemny zapach z ust, odsłonięte szyjki i korzenie zębów a w konsekwencji ruchomość zębów.
Lekarz specjalista periodontolog leczy nawet zaawansowane stadium paradontozy, tak aby zatrzymać postępy choroby. Lekarz dokładnie oczyszcza zęby oraz kieszonki dziąsłowe oraz aplikuje antybiotyk, a w bardziej zaawansowanych przypadkach przeprowadza zabiegi z zakresu korekty dziąsła i kości, gingivectomię, zabieg płatowy czy kiretaż.

„Estetyczna chirurgia śluzówkowo-dziąsłowa to leczenie zmian dotyczących estetyki dziąsła. Zmiany te mogą być spowodowane recesjami dziąsła, często powiązanymi z innymi niż zmiany próchnicowe w obrębie szyjek zębowych, próchnicą korzeni lub zaburzony biernym wyrzynaniem zębów. Celem zabiegów estetycznej chirurgii śluzówkowo-dziąsłowej jest również augmentacja grubości i wysokości tkanek dziąsła wokół uzupełnień protetycznych lub implantów, a także augmentacja tkanek miękkich w bezzębnych odcinkach łuku zębowego.”

Tytuł: Estetyczna Chirurgia Śluzówkowo-Dziąsłowa
Autor: Giovanni ZUCCHELLI
ISBN: 978-83-85700-00-5
Estetyczna chirurgia śluzówkowo-dziąsłowa

Najczęściej zadawane pytania dotyczące leczenia periodontologicznego

Czym się zajmuje periodontologia?
Periodoncja to specjalność stomatologii, która koncentruje się na podtrzymywaniu struktur zębów, takich jak kości i dziąsła. Specjalizacja obejmuje diagnostykę i leczenie schorzeń struktur podporowych zębów (przyzębia), regenerację utraconych struktur podporowych oraz wszczepianie implantów zębowych.

Kto to jest periodontolog?
Periodontolog Kraków to stomatolog specjalizujący się w diagnostyce, leczeniu i zapobieganiu chorobom tkanek podtrzymujących zęby.

Co to jest paradontoza?
Parodontozę wywołują bakterie i kamień nazębny, które w połączeniu prowadzą do zapalenia dziąseł. Krwawienie i cofanie się dziąseł, luźne zęby, odsłonięte szyjki zębów, osteoporoza – to główne objawy parodontozy. Nieleczona może nawet doprowadzić do utraty zębów. Aby skutecznie zwalczyć parodontozę, nie wystarczy dobra pasta do zębów. Polecamy wizytę u naszego periodontologa, który oceni stan dziąseł i przyzębia, zaproponuje odpowiednie leczenie, a także może umówić się na wizytę u higienistki stomatologicznej, która przeprowadzi niezbędne zabiegi profilaktyczne. W walce z chorobami przyzębia liczy się czas! Uszkodzenia spowodowane parodontozą są często nieodwracalne.

Co to jest choroba przyzębia?
Choroba przyzębia polega na utracie struktur podporowych zębów. W tej chorobie dochodzi do utraty kości wokół zębów, co pogarsza podparcie zębów. Choroba przyzębia może ostatecznie spowodować utratę zębów. Dlatego leczenie przyzębia ma na celu zapobieganie utracie zębów i postępowi choroby.

Jakie rodzaje zabiegów wykonuje periodontolog Kraków?
Periodontolog specjalizuje się w zabiegach mających na celu leczenie i profilaktykę chorób przyzębia. Obejmują one procedury niechirurgiczne i chirurgiczne. Najczęściej wykonywany zabieg niechirurgiczny to skaling i rootplanning korzeni (głębokie czyszczenie korzeni). W znieczuleniu miejscowym, korzenie zębów są czyszczone i wygładzane w celu usunięcia płytki nazębnej i kamienia. Jest to najpowszechniejsza procedura stosowana u pacjentów z chorobami przyzębia. Leczenie chirurgiczne obejmuje między innymi chirurgię przyzębia w celu zmniejszenia kieszonek, estetyczną operację dziąseł, przeszczepy kostne w celu zastąpienia utraconej tkanki lub podparcia implantów dentystycznych, umieszczenie implantów dentystycznych, wydłużenie korony i podniesienie zatok, aby umożliwić umieszczenie implantów.

Dlaczego prawidłowa higiena jamy ustnej (szczotkowanie i nitkowanie zębów) jest tak ważna w profilaktyce chorób przyzębia?
Dobra higiena jamy ustnej jest niezwykle ważna. Celem prawidłowej higieny jamy ustnej jest usunięcie kolonii bakterii, które naturalnie przyczepiają się do zębów i tkanek dziąseł. W jamie ustnej znajdują się naturalne bakterie, jednak jeśli nie zostaną one skutecznie usunięte, „szkodliwe” bakterie zaczną się gromadzić i powodować niszczenie zębów, dziąseł i kości, które podtrzymują zęby. Mycie zębów usuwa bakterie, a nitkowanie zębów usuwa bakterie z miejsc, do których trudno dotrzeć za pomocą szczoteczki .

Zadzwoń do nas
Przewiń do góry