Wtórne leczenie kanałowe zęba

Wtórne (ponowne) leczenie kanałowe zęba pod mikroskopemCzy lepiej powtórnie leczyć zęba kanałowo czy go usunąć?Co po powtórnym leczeniu kanałowym? - Trzeba wzmocnić osłabionego zębaUsuwanie złamanych narzędziRyzyko związane z leczeniem kanałowym zębaEndodoncja - czyli leczenie kanałowe zęba

Wtórne (ponowne) leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem

Leczenie kanałowe zęba w Krakowie IMPLANTIS

Wtórne (ponowne) leczenie kanałowe zęba określane inaczej jako ponowne leczenie endodontyczne zęba i jest wykonywane najczęściej z tego powodu iż pierwotne leczenie kanałowe zawiodło. Zastosowanie zaawansowanych metod leczenia i nowoczesnych znieczuleń powoduje, że wtórne leczenie kanałowe jest przeprowadzane bezboleśnie, skutecznie i komfortowo. Wtórne leczenie kanałowe zęba może wymagać wykonania badania CBCT przedstawiającego przebieg kanałów korzeniowych. Stomatolodzy z Implantis specjalizujący się we wtórnym leczeniu kanałowym rutynowo wykorzystują do tego celu najnowszej generacji sprzęt endodontyczny w tym mikroskopy.

Wtórne leczenie kanałowe zęba może wymagać kilku wizyt.

Czy lepiej powtórnie leczyć zęba kanałowo czy go usunąć?

leczenie kanałowe zęba w KrakowieWielu pacjentów zadaje sobie pytanie czy lepiej zdecydować się na powtórne leczenie kanałowe, które wiąże się czasem nawet z dwugodzinnym zabiegiem czy też nie prościej będzie po prostu bolącego zęba usunąć. Stosowanie leków przeciwbólowych czy przeciwzapalnych nie rozwiąże problemu. W większości przypadków ból zęba powraca i pojawia się dylemat co dalej z zębem. Dawniej zęby które powodowały rozległy stan zapalny usuwano. Obecnie, kiedy w większości przypadków zęba można uratować poprzez leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem, pacjent definitywnie powinien się na to zdecydować, bo jest to opcja o wiele bezpieczniejsza i bardziej ekonomiczna niż wyrwanie zęba, a później uzupełnienie luki mostem, protezą czy implantem. Leczenie kanałowe zęba w tym wtórne zawsze się opłaca.

Co po powtórnym leczeniu kanałowym? - Trzeba wzmocnić osłabionego zęba

Profesjonalnie przeprowadzone wtórne leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem przynosi ulgę znosząc ból oraz skutecznie eliminuje infekcje i ryzyko ich rozprzestrzenienia się.

Ząb, w który wykonano wtórne leczenie kanałowe najczęściej wymaga dodatkowego wzmocnienia. Ochrona oraz wzmocnienie zęba  w pierwszej kolejności polega na wklejeniu do zęba odpowiednio dopasowanych wkładów z włókna szklanego. Czynność tą równie precyzyjnie jak leczenie kanałowe zęba, można wykonać w powiększeniu mikroskopu stomatologicznego podczas jednej wizyty. Ząb z wklejonymi wkładami jest wtedy przygotowany do pokrycia go koroną porcelanową, która jest najskuteczniejszym rozwiązaniem  chroniącym zęba. Dzięki założeniu na ząb korony porcelanowej przywraca się też utracony kształt,  kolor i funkcję zęba. Taki ząb może posłużyć pacjentowi wiele lat pod warunkiem, że wtórne leczenie kanałowe zęba zostało przeprowadzone w sposób bardzo dokładny , że pacjent przestrzega zasad higieny.  Ząb, na którym przeprowadzono skuteczne leczenie kanałowe zęba, przy zachowaniu doskonałej higieny jamy ustnej oraz przy przestrzeganiu regularnych przeglądów stomatologicznych co każde 6 miesięcy może posłużyć pacjentowi przez wiele lat.

Ponownemu leczeniu kanałowemu poddają się często nawet mocno zainfekowane zęby z dużymi zmianami OKW. Bardzo często wtórne leczenie kanałowe zęba z przetoką ratuje takiego zęba i likwiduje dolegliwości.

Usuwanie złamanych narzędzi

usuwanie złamanych narzędzi kanałowych pod mikroskopem Kraków

Leczenie kanałowe zęba ratuje zęba.

Dzięki zastosowaniu mikroskopu stomatologicznego udaje się wyjąć z korzeni zębów złamane narzędzia kanałowe. Wtórne leczenie kanałowe zęba połączone z usunięciem złamanego narzędzia kanałowego najczęściej umożliwia oczyszczenie kanału korzeniowego i jego wypełnienie.

Często, gdy wykonywane jest wtórne leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem lekarz endodonta znajduje złamane narzędzia, które można usunąć i uratować zęba. Czytaj dalej

Ryzyko związane z leczeniem kanałowym zęba

Leczenie kanałowe powikłania.

Jak każda procedura medyczna, tak leczenie kanałowe zęba też jest obarczone pewnym ryzykiem o czym każdy pacjent powinien być poinformowany. Przez ryzyko rozumie się tutaj możliwość wystąpienia niepowodzenia w leczeniu endodontycznym zęba ale także ryzyko uczucia przejściowego dyskomfortu po zakończonym leczeniu kanałowym. Czasem po zakończonym leczeniu kanałowym zęba może pojawić się przejściowo siniak.

Po zakończeniu leczenia kanałowego można odczuwać przez kilka dni pewien dyskomfort. Aby zmniejszyć  ten dyskomfort można poprosić stomatologa o wskazanie leków które uśmierzą ból. W niektórych, bardzo sporadycznie występujących przypadkach dentysta może przepisać receptę na antybiotyk aby przyśpieszyć ustępowanie pozostałości z infekcji.

Po leczeniu kanałowym zęba, należy starać się żuć drugą stroną do czasu całkowitej odbudowy zęba (wzmocnieniem go wkładami z włókna szklanego i zacementowaniem korony). Im dłużej się zwleka z zakończeniem całkowitej odbudowy zęba – czyli zabezpieczenia go koroną, tym większe jest ryzyko, że może on w wyniku odwodnienia i osłabienia zostać ponownie zainfekowany przez bakterie i w konsekwencji będzie konieczne przeprowadzenie ponownego leczenia kanałowego, a nawet ekstrakcja zęba.

Leczenie kanałowe zęba, tak jak każde inne leczenie, nie jest wolne od niewiadomych i powikłań. Istnieje możliwość, że w trakcie leczenia kanałowego zęba kawałek narzędzia może utknąć w kanale korzeniowym lub że korzeń zębowy zostanie złamany lub perforowany. Czasami leczenie kanałowe zęba nie jest możliwe ze względu na skomplikowaną anatomię korzenia. Zdarza się też ? szczególnie gdy stomatolog stara się przeleczyć zęba kanałowo bez korzystania z mikroskopu, że nie dostrzeże ukrytego albo dodatkowego kanału, który też powinien zostać przeleczony.

W przypadku, gdy leczenie kanałowe jest nieskuteczne, stomatolog omawia z pacjentem alternatywne opcje, w tym powtórzenie leczenie zęba lub zabieg jakim jest resekcja wierzchołka korzenia zęba. Ostatecznie rozwiązaniem bolesnego problemu może okazać się ekstrakcja zainfekowanego zęba.

Endodoncja - czyli leczenie kanałowe zęba

Pomimo iż wśród lekarzy i pacjentów od dawna przyjęło się używać pojęcia leczenie kanałowe, to od pewnego czasu do opisu tego leczenia jest używane inne pojęcie. Leczenie dotyczące zabiegu wewnątrz kanałów zęba opisuje się, jako leczenie endodontyczne.

Nazwa leczenie kanałowe jest nazwą tradycyjną, która odnosi się do czynność leczenia zęba w jego kanałach. Ponieważ nazwa leczenie kanałowe odchodzi do lamusa, co raz częściej używa się pojęcia leczenie endodontyczne.

Podczas leczenia zębów stomatolog endodonta może mieć do czynienia z leczeniem kanałowym zęba jedno, dwu, trój kanałowego. Niektóre zęby posiadają nawet cztery, a nawet pięć kanałów korzeniowych.

Wtórne leczenie kanałowe zęba Kraków

Umów się na wizytę. Zostaw nam numer telefonu, a my oddzwonimy do Ciebie!